středa 19. prosince 2012

Berlin Baby!

Berlín je super. Kdo tam byl, tak to ví. Velké široké ulice, moderní architektura prolínající se s historickou, samý fastfood a cofee to go, skvělé obchody, kouzelné vánoční trhy... My jsme se pohybovali především v západní části a věnovali se shoppingu, marně sháněli německou restauraci a vypili litry gluhwein (svařáku.) Popravdě... na nákupy mě tak minimálně měsíc nikdo nedostane...uf.
Cesta do Berlína
 Do Berlína jsem se vydala vlakem (autobus jsem nechtěla v zimě riskovat a navíc Student agency jezdí jen o půlnoci), jelikož mě čekala jen cesta tam, zakoupila jsem s předstihem včasnou jízdenku (29 Euro u ČD). Cesta trvala necelých pět hodin a vlak mě dovezl na Hauptbahnhof Berlin (hlavní nádraží). Tady je to docela labyrint... naštěstí na mě čekal odvoz, takže jsem dál do centra pokračovala autem. Každopádně na nádraží najdete spoustu obchodů, stejně jako na našem hlaváku.
 Město
Dlouhé, široké ulice, všechno je od sebe docela daleko, a proto většina berlíňanů jezdí na kole ( i v zimě!) My jsme jezdili autem (doprava je tady šílená, samé dopravní zácpy...), nebo jsme chodili pěšky (pohodlné boty!). Z hotelu jsme to měli necelý kilometr na jednu z hlavních nákupních tříd Kurfürstendamm, která mi byla mnohem sympatičtější než profláklá Friedrichstraße (Mitte).
 Nákupy
O nákupech v Berlíně toho bylo napsáno už dost, proto přidám spíš svou vlastní zkušenost.
Na Kurfürstendamm a v jejím těsném okolí naleznete obchody, které znáte z ČR (HM, Zara, Esprit, Benetton atd.), a dále obchody, do kterých se chcete jít podívat (American Apparel, Urban Outfiters, Cos, slavný nákupní dům KaDeWe...) a pak obchody, do kterých vám doporučuji se podívat (Shoe City, tedy pokud chcete super boty.) Nejlepší je stejně si to projít a najít si to své, že jo. Můžete se také podívat na mojí mapu obchodů.
 výloha KaDeWe byla bezesporu nejkýčovitější, ale i nejkrásnější...
 Pokud se nebojíte megaobchodů, doporučuji navštívit T.K.Maxx, což je známý outletový řetězec.(např. Wilmersdorfer Straße 108, 10627- orientujte se podle psč, třeba takových Friedrichstrasse je tu hned několik).
Určitě nevynechte ani Primark. Ceny nízké, výběr velký... Já si odnesla jen pár kousků (opět jsem nezklamala a neuhla ze svého needlistu ani o krůček!), ale pro rychlé módní spotřebitele a studenty, co nemají tisíce na vyhazování za hadry, ideální! Trochu mě zklamala bižu (a to celkově, v Berlíně jsem moc doplňků nepořídila...)
 Na Friedrichstrasse jsem se informačně podívala do háemka, kde mají v podstatě stejný nic jako v Praze, jen ty slevy byly trochu větší, Zara měla zlevněných pár kousků, lepší výběr, ale ceny stejné nebo vyšší. Podle mě nemá do těchto obchodů v Berlíně ani smysl chodit, nenajdete tam nic převratného. Mě se moc líbilo v obchodě SuperDry, kde jsou sice ceny vyšší, ale mají moc hezké street oblečky, hned vedle ve Weekday měli 50 procentní slevy na všechno, takže jsem nemohla odejít s prázdnou... Tam bych klidně nechala i duši...:) V Gina Tricot moc příjemné ceny, pořídila jsem si nějaké topy a konečně kabelku s třásněmi...jupí!
 Abych nezapomněla... v sobotu se budete v obchodech potýkat s ostrými lokty berlíňanek (a mají je pořádně nabroušené!), v tento den chodí obecně všichni po nákupech. V neděli si ani neškrtnete, obchody jsou všude zavřené...
 Na Senefelder strasse ve východním Berlíně je skvělý army shop, parky, tašky, pásky i přezky, trika...Příjemné ceny.
 Streetstyle
Upřímně...Berlíňanky se ve většině případů omezují na kombinaci parka, legíny a kotníkové boty. Těch opravdu stylových a originálních bych spočítala na prstech jedné ruky... Docela zklamání, mají tu tolik skvělých obchodů a nic z toho...na druhou stranu jsem nepotkala žádnou holku ve snowboardové bundě. Takže výsledek je vlastně pozitivní.
 Může mi někdo říct, co mají všichni na Bubble tea? Nic hnusnějšího jsem snad nikdy neměla... :)
Tohle není jen další výšková budova, ale přikryté lešení katedrály na Kurfürstendamm.
 Nadzemka, podzemka... metrem jsme se taky projeli (celkově je to asi nejlepší způsob dopravy. Jednorázová jízdenka, která platí asi dvě hodiny stojí něco málo přez dvě eura, celodenní šest euro a něco....) Jízdu metrem si určitě dejte, některé zastávky vypadají jako naše Národní muzeum :)))
 Obchodní centrum Alexa na Alexanderplatz a dvoupatrová Vero Moda. Ceny stejné nebo vyšší než v Praze... za to větší výběr...jak jinak...
 Kouzelný vánoční les v jednom z obchoďáků, s tímhle drobkem se nešlo nevyfotit a svetr je úlovek z T.K.Maxxu.
 Vánoční trhy byly úžasné, tolik Gluhwein jsem snad nikdy za život nevypila... Příjemné posezení pod hřejivou lampou...Praha by se měla inspirovat.
 Noční život a bary
Jet do cizí země a nevyzkoušet všechny přidružené radosti by byl hřích. Drinky jsou tu drahé, ale nedokážu si představit, že bych hodila nákupní tašky na pokoj a šla spát. V berlínských barech se skoro nikde nekouří, pro kuřáky jsou vyhrazené zastřešené a vyhřívané předzahrádky. Většina z nich zavírá okolo třetí ráno.
 Jídlo
Co se týče jídla, rozsáhlejší článek najdete na mém foodblogu. Stručně tedy: restauraci s typickou německou kuchyní budete hledat marně anebo hooodně dlouho. Nejvíc tu frčí kebab, na jedné ulici je třeba deset kebabáren.  Na fotce kebabový talíř, se zeleninou a hranolky.
 Určitě jsem toho spoustu vynechala, ale doufám, že to nejdůležitější jsem napsala a pokud se do Berlína chystáte třeba po novém roce kvůli slevám, přeju vám úspěšný lov! Budu ráda, když mi do komentářů napíšete i Vaše názory na Berlin shopping!

8 komentářů:

  1. berlin je naj. a metro je najlepsie sposob dopravy, podla mna nikde inde nie je tak rychle a prehladne. a vzdy sa tam nieco deje:-) nabuduce chod do Ostberlin - Zacno Ostbahnhofoom a v lete na Kopenickerstrasse

    OdpovědětVymazat
  2. perfektní průvodce=)

    jinak tahle kombinace parka-slimky-kotníčkový/uggs ted frčí asi ve většině západních měst

    těšim na food=)...ale kebaby jsou fajn...naopak, jak přijedu někam, kde neni na každým rohu kebab, tak nevím, co jíst:D...vlastně bych mohla dělat kebabovýho průvodce po různých státech:D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc ti to slušííí.Článek i fotky se mi líbí.V Berlíně jsem byla jako asi 13letá,ale jelikož je to fakt tak strašně dávno,tak si Berlín pamatuji jen matně,ale co si pamatuji dobře,měli tam výborné ražniči ve stánku,to jsem si dala dvakrát..a koupila jsem si tam podzimní boty na klínu,pak jsem byla ve škole frajerka...

    OdpovědětVymazat
  4. bonito look de vaqueros, jersey y gorro ;)

    OdpovědětVymazat
  5. super clanok. mam rada tvoje clanky, maju hlavu aj patu a su vzdy k veci (napriklad aj ten minuly o sposoboch ako nosit parku)....inak popravde Berlin ma nikdy moc nelakal, skor severnejsie mesta v skandinavii :) ale gina tricot je jedna z mojich naj znaciek :) btw, Cubus tam nebol?

    OdpovědětVymazat